
APEH Tájékoztatás
Dátum: Augusztus 08, kedd, 08:15:25 Téma: HÃrek Kunhegyesrõl
A bevallás elektronikus benyújtása esetén elõforduló viszontazonosÃtási hiba kiküszöbölése érdekében követendõ eljárásról
A bevallás elektronikus benyújtása során az adóhatóság a saját adatbázisában és az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplõ adatok összehasonlÃtása alapján azonosÃtja a bevallás benyújtójának személyét.
A Kormányzati Portál a bevallást benyújtó személy részére nyugtázza a bevallás elküldését. Ez a nyugta azonban kizárólag a bevallás elküldésének tényét rögzÃti. A bevallás megérkezésének, feldolgozásának ténye az eBEV-portálon keresztül kérdezhetõ le.
A bevallás elküldése nem jelenti azt, hogy az elküldött bevallást az adóhatóság fogadni is tudja. Ha az adott ügyfélnek az adóhatóság nyilvántartásában szereplõ személyi adatai nem egyeznek meg az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplõ személyi adatokkal, ebben az esetben az adóhatóság a viszontazonosÃtási hiba miatt nem tudja fogadni a bevallást. Errõl a program e-mail-ben elküldött hibaüzenettel értesÃti a bevallást benyújtó személyt.
Amennyiben a viszontazonosÃtási hibát 3 munkanapon belül sikerül kiküszöbölni, ebben az esetben a bevallást (adatszolgáltatást) az adóhatóság feldolgozza. A hiba 3 munkanapon túli fennállása esetén kiküszöbölését követõen a bevallást ismételten be kell nyújtani.
Tekintettel arra, hogy az adóhatóság adatvédelmi okokból nem kapcsolhatja össze nyilvántartását az okmányirodák nyilvántartásával, kizárólag az érintett ügyfelek közremûködésével tisztázható, hogy az egyedi esetben melyik adat eltérése okozza a viszontazonosÃtási hibát.
A viszontazonosÃtási hibával érintett ügyfeleinket kérjük, hogy szÃveskedjenek lekérdezni az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplõ adataikat, és azt tételesen leellenõrizni az Ãrásjelekre is kiterjedõ figyelemmel. Fontos tudni, hogy a legapróbb eltérés is hibajelzéshez vezet, mivel a számÃtógép nem képes mérlegelni a különbségeket, csak regisztrálja õket. Kérjük továbbá, hogy az adatokat szÃveskedjenek bemutatni az APEH igazgatóság ügyfélszolgálatán. A két nyilvántartásban szereplõ adatok összevetése alapján állapÃtható meg, hogy fennáll-e adateltérés, szükséges-e az adatok módosÃtása.
|
|