KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01183 azonosító számú „KUNHEGYES VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” c.
KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01183 azonosító számú „KUNHEGYES VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” c.
Támogató szervezet: Miniszterelnökség
Támogatói okirat: IKT-2017-114-I1-00002521 iktatószám
Támogatás összege: 6 999 992 Ft, azaz hatmillió-kilencszázkilencvenkilencezer-kilencszázkilencvenkettő Ft összegű, vissza nem térítendő támogatásra
A Projekt megvalósításának kezdete: 2017.06.30.
A Projekt költségek elszámolhatóságának kezdő időpontja: 2014.01.01
A Projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2018.06.29.
A Támogatás intenzitása: 100 %
Az önkormányzati feladatellátás egységességének biztosítása, az ország pénzügyi stabilitásának megőrzése érdekében az önkormányzat feladatellátásához az állam központi információs rendszer szintű támogatást nyújt az önkormányzati ASP rendszer bevezetésével.
Az ASP technológia alkalmazásának lényege, hogy az önkormányzat nem magát a számítógépes programot vásárolja meg, telepíti fel gépeire, és kezdi el annak használatát, hanem egy szolgáltató központtól szolgáltatásként veszi igénybe az alkalmazásokat, s így biztosítja ügyfelei hatékony kiszolgálását, a szakfeladatok ellátásának informatikai támogatását.
Ehhez mindössze megfelelő internet-kapcsolatra és egy böngészővel ellátott számítógépre van szükség, az önkormányzatnak a saját számítógépére semmit nem kell telepíteni, ehelyett a böngésző segítségével, távoli azonosítás használatával lép be a szolgáltatásba. A böngészőben megnyíló felületen minden önkormányzat egységes formában férhet hozzá a nyújtott szolgáltatásokhoz, és – bár az adatok tárolása központilag történik – minden önkormányzat csak a saját adataihoz.
A Kormány az önkormányzati ASP rendszert a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) útján működteti.
Az önkormányzati ASP rendszer elemei:
- a) szakrendszerek,
- b) keretrendszer,
- c) támogató rendszerek és
- d) az Mötv. 114. § (4) bekezdése szerinti önkormányzati adattárház.
Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszerei:
- a) iratkezelő rendszer,
- b) önkormányzati települési portál rendszer,
- c) az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ideértve az elektronikus űrlapszolgáltatást,
- d) gazdálkodási rendszer,
- e) ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
- f) önkormányzati adórendszer,
- g) ipar- és kereskedelmi rendszer,
- h) hagyatéki leltár rendszer.
Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszereiben tárolt adatokat helyi önkormányzatonként elkülönítve, az átjárhatóság kizárásával kell tárolni. Az önkormányzati ASP rendszert úgy kell kialakítani, hogy az egyes szakrendszerekben tárolt adatokhoz csak az adatgazda helyi önkormányzat férjen hozzá. A szakrendszerekben tárolt adatok védelméről a Kincstár, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. és az IdomSoft Zrt. gondoskodik.
Az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozás módja: keretrendszer és a szakrendszerek igénybevételével (rendszercsatlakozás)
A csatlakozási folyamat szakaszai:
A csatlakozás előkészítési szakasz célja az önkormányzatok felkészítése a csatlakozásra, a Kincstárral kapcsolatos kommunikációs csatornák kiépítése, a csatlakozás helyi feladatainak megtervezése, a csatlakozási feltételek biztosításához szükséges beszerzések megkezdése és a szolgáltatási szerződés előkészítése, megkötése.
A csatlakozási szakasz célja az ASP rendszerhez történő fizikai és szolgáltatásokra vonatkozó szerződéses csatlakozás, mely során az önkormányzat kialakítja az önkormányzati ASP rendszer helyi működtetéséhez szükséges műszaki, technológiai, infrastrukturális, üzemeltetési feltételeket, sor kerül az önkormányzatok felhasználói oktatására, a bevezetett rendszerek felhasználói tesztelésére és a szükséges migrációs feladatok elvégzésére.
Az éles szolgáltatás időszak célja, hogy a Kincstár a megkötött szolgáltatási szerződés és szolgáltatási szint megállapodások mentén nyújtsa az önkormányzatoknak az önkormányzati ASP rendszer szolgáltatásait.