Kunhegyesi Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Szakiskola, Óvoda
Dózsa Úti Általános és Labdarúgó Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Dózsa Úti Általános és Labdarúgó Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény – tagintézmény
5340 Kunhegyes, Dózsa György út 38.
Az iskola rövid története:
Az iskola története az 1820-as évek elejére vezethető vissza, ekkor már a kunhegyesi Római Kato-likus Egyházközség iskolájaként működött. 1907-ben készült el a két tantermes épület a Dózsa út 14. szám alatt, amely leromlott állapota miatt ma már nem használható.
1930-ban, majd 1960-ban új iskolaépületekkel gyarapodott az intézmény a Dózsa György út 38. szám alatt. Jelenleg is ezekben az épületekben folyik a nevelő-oktató munka.
1974-től a Dózsa Úti Általános Iskola igazgatása alá került a két gyógypedagógiai tanulócsoport. 1976-ban az országban elsők között megvalósult a labdarúgó-kollégium, melynek célja a megye tehetséges labdarúgóinak összegyűjtése, és szakképzett edzők irányításával utánpótlás biztosítása.1978-80-ban jelentős előrelépést jelentett a sportcentrum létrehozása (két füves labdarúgó-pálya, salakos kézilabda-pálya, öltözők, szertár, lelátó állnak rendelkezésre). Ideális lehetőséget biztosít a sport és szabadidős tevékenységek lebonyolításához.
Az 1980-as évek elején kialakításra kerültek az üvegtáblákkal felszerelt kabinetfalas szaktantermek, amelyek a tanítás feltételeit nagymértékben javították.
1985-ben épült fel az új tornaterem kiszolgáló helyiségeivel, amely a város legnagyobb sportlétesítménye.
2002-től iskolánk új neve: Dózsa Úti Általános és Labdarúgó Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény. A helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően zeneművészeti ágon kezdődött el a művészetoktatás furulya, zongora és gitár tanszakokon.
A 2006-2007-es tanévtől iskolánk a többcélú, közös igazgatású közoktatási intézmény tagintézménye.
A Kossuth út 58-ban működő számítástechnika szaktanterem, és az eltérő tantervű osztályok tantermei 2007. áprilisától a Dózsa út 38. alatti létesítményben kaptak helyet.
Befejezés előtt áll az új, tágas és esztétikus könyvtár, amely pályázati források felhasználásával modern információs központja lesz az intézménynek.
A tantermek bútorzata, a tanítást segítő eszközök és felszerelések folyamatosan újulnak és bővülnek. Folyamatban van a gyógytestnevelés tanterem kialakítása.
Szakmai munkánkról röviden:
Célunk: az iskolai tevékenységek valamennyi területén és szintjén gyakorlatias, a tanulók önmegvalósítását szolgáló nevelő-oktató munka végzése. Olyan iskolai környezet és légkör megteremtése, amely vonzó a tanuló, a pedagógus és a támogatók köre számára.
Kiemelt feladataink:
- a középfokú intézményekbe történő továbbtanulásra való eredményes felkészítés,
- a tanulmányi munka mellett diákjaink érdeklődésének és képességeiknek megfelelő szabadidős programok nyújtása,
- lehetőséget biztosítani tanulóinknak, hogy iskolai, megyei és országos szintű tanulmányi versenyeken, pályázatokon, vetélkedőkön mutathassák meg tudásukat,
- a sport mind szélesebb körben történő megszerettetése, sportlehetőségek biztosítása, különös tekintettel a labdarúgás és kézilabda sportágakra,
- az alapfokú művészetoktatás további tanszakokkal történő bővítése, amellyel hozzájárulhatunk a város kulturális életének gazdagításához, a zenei élet települési szintű élénkítéséhez,
- az énekkar további eredményes működtetése, melynek sikeres fellépései színesítik az iskolai és városi rendezvényeket,
- tovább őrizzük és bővítjük hagyományainkat (iskolai és városi ünnepségek szervezése, Dózsa Gála, Dózsa Sportnap, a Diákönkormányzat rendezvényei: a Mi napunk, Ki a legjobb előadó, Dózsa Farsang, Társastánc- tanfolyamzáró bemutató),
- a Zöld Szív Ifjúsági Természetvédő Mozgalom hagyományainak folytatása,
- nagy figyelmet fordítunk a gyermek-és ifjúságvédelmi tevékenység hatékonyságára.
Feladataink megvalósításához fontosnak tartjuk a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartást, hiszen a gyermekek nevelése közös feladatunk, ezért az együttműködés lehetőségeinek maximális kihasználására törekszünk.
A tagintézmény nevelőtestülete tapasztalt, nagy szakmai gyakorlattal rendelkező pedagógusokból áll, akik nyitottak, az új iránt fogékonyak, a rájuk bízott tanulókkal nagy szeretettel, türelemmel, és lelkiismeretesen foglalkoznak.


Kunhegyesi Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Szakiskola, Óvoda

Kossuth Úti Általános Iskola és Szakiskola
Az iskola rövid története
A 17. századi írásos feljegyzések alapján az iskola gyökerei az 1640-es évekig nyúlnak vissza, ekkor már volt református tanító a településen.
A Debreceni Református Kollégium partikuláris iskolájaként a központi épületet 1913-ban építették. Az államosítás után kapta az iskola a Kossuth Úti nevet, majd 1993-tól Kossuth Lajos nevét viseli. Ebben a központi épületben jelenleg a felső tagozatos tanulók oktatása folyik. Az impozáns épület az évek folyamán külsőleg nem változott. Azonban a belső felosztása átalakult. 1961-ben eltűntek a belső folyosóajtók, amelyek különválasztották a fiú és a lány osztályokat. Két tanterem átalakításával kialakították a tornatermet, majd elkészültek a szaktantermek (biológia, kémia, fizika, földrajz). A 90-es években több száz kötetes könyvtár került kialakításra, majd elkészült a számítástechnika szaktanterem. 2006 őszén a fenntartó önkormányzat teljes nyílászáró-cserét végzett, továbbra is megőrizve az épület eredeti arculatát.
A főépületen kívül még 2 egységben működik az intézmény. Az Ady úti épületben az alsó tagozatos osztályok és a napközis csoportok kapnak elhelyezést. A tantermek bútorzata a tantestület pályázati tevékenységéhez kötődően az elmúlt 5 évben teljesen kicserélésre került, kialakult a mai igényeknek megfelelő tanulóbarát környezet. A tantermeken kívül itt rendelkezésünkre áll egy felszerelt fejlesztőszoba is.
Az 1991/1992-es tanévben létrehozott szakiskolai tagozaton, a Kossuth utca 84. szám alatti telephelyen a településről és vonzáskörzetéből beiskolázásra került halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok képzése folyik. E képzés célja az iskoláztatás biztosítása a tanköteles kor végéig és az állam által elismert szakképzettség elérésének biztosítása (falusi vendéglátó, szociális gondozó és ápoló, varrómunkás, gépíró és szövegszerkesztő). Az iskolai tanműhelyek és demonstrációs termek kialakítása PHARE pályázatokon elnyert támogatásokból és a Mesterségek Iskolája Szakképzési Alapítvánnyal való együttműködésből valósult meg. Ezek a támogatások lehetőséget nyújtottak az intézmény tárgyi feltételeinek gyarapítására, ezen túl tanári tréningekkel és külföldi tanulmányutakkal a pedagógusok módszertani kultúráját is fejlesztették.
A 2006/2007-es tanévtől a többcélú önkormányzati iskola székhelyeként, mint Kossuth Lajos Általános Iskola és Alternatív Szakiskola Tagintézmény működik.
Szakmai munkánkról röviden
A Pedagógiai Program és a Kerettantervre épülő Helyi Tanterv alapján végezzük munkánkat, melyben kiemelt szerepet kap:
Ø A gyermekek egyéni személyiségéhez igazodó oktatás, a középfokra való sikeres felkészítés, melynek célja, hogy saját képességeinek és adottságainak megfelelően teljesítő tanulókat bocsáthassunk ki általános iskolai tanulmányaik befejezésével.
Ø Történelmi, és iskolai hagyományaink ápolása (Kossuth Emlékünnep, történelmi vetélkedőkön való részvétel, stb.).
Ø Nevelési értékek átadása.
Ø A tehetséges, kiemelkedő képességű tanulók versenyeztetése országos szinten, mind a tantárgyak, mind a művészetek területén (megyei vers- és prózamondó versenyek, országos szónoklatversenyek, helyesírási versenyek, Ki? Mit? Tud? -ok , énekversenyek, rajzpályázatok).
Ø A gyerekek szabadidős tevékenységében nagy hangsúlyt fektetünk a mozgás, a sportolás megszerettetésére (kerékpártúrák, labdajátékok megtanítása, megszerettetése).
Ø A tehetséges gyermekek röplabda sportágban való folyamatos versenyeztetése, megteremtve ennek személyi és tárgyi feltételeit.
Ø A tartalmas szabadidős foglalkozásokat a Diákönkormányzat szervezi (nyári tábor, hulladékgyűjtés, horgászverseny, kerékpártúrák, iskolai foci, asztalitenisz, sakk bajnokság, színház- és mozilátogatás , hangversenyek látogatása, farsang, diák-disco-k , stb.)
Ø A város kulturális és közösségi életében való magas színvonalú részvétel (iskolai ünnepségek, március 15-i városi ünnepség, stb.).
Ø Nagy lelkiismeretességgel, hatékonysággal végzett ifjúságvédelmi munka.
A szakmai munka hátterét dinamikus szemléleti, és módszertani kultúrával rendelkező tantestületünk adja, melynek tagjai érzékenyen igazodnak környezetünk problémáihoz, és a gyermekek egyéni helyzetéből adódó feladatok megoldásához.
A szülői közösséggel együttműködve azon munkálkodunk, hogy az iskola a legkülönbözőbb igényeket a gyermekek javára tudja fordítani.